Přihlásit  

Herbář GJP

Zobrazit Herbář podle abecedy, přehled řádů, čeledí, rodů či ekosystému nebo najít druh:

Workshop


Workshop Slavičínsko

Druhý botanický workshop konaný v rámci projetku“ Zavedení nových metod a forem do výuky přírodovědných předmětů na Gymnáziu Jana Pivečky Slavičín“

Dne 21.září 2009 se třída sekunda spolu s vybranými žáky reprezentujícími školu na biologických olympiádách zúčastnili v pořadí druhého botanického workshopu konaného v rámci projektu“ Zavedení nových metod a forem do výuky přírodovědných předmětů na Gymnáziu Jana Pivečky Slavičín“. Průvodcem po přírodních lokalitách byli jak vyučující profesoři Pavel Šuráň a Petr Švach tak i odborní lektoři - pan Vojtěch Malík z ZO ČSOP Slavičín a  Alena Gbelcová z Centra Veronica Hostětín. V tomto workshopu pod názvem „ Lesní společenstva v okolí Slavičína“ měli žáci možnost navštívit Pivečkův lesopark a přilehlé lesní porosty. dozvěděli se o historii tohoto území, seznámili se s jednotlivými druhya funkcemi lesa, rozmístěním na planetě Zemi, s lesními druhy z řad rostlin i živočichů a jejich vzájemnými vztahy. 

Workshop Valašskoklobucko

Wokshop v rámci projetku“ Zavedení nových metod a forem do výuky přírodovědných předmětů na Gymnáziu Jana Pivečky Slavičín“

Dne 3.června 2009 se třída sekunda spolu s vybranými žáky reprezentujícími školu na biologických olympiádách zúčastnili v pořadí prvního biologického workshopu  konaného v rámci projektu“ Zavedení nových metod a forem do výuky přírodovědných předmětů na Gymnáziu Jana Pivečky Slavičín“. Tento projekt by měl umožnit žákům nahlédnout do základů ekologie, představit jim nejvýznamnější společenstva a ekosystémy a seznámit je s přírodními zajímavostmi, které utvářejí jejich rodný kraj. Průvodcem po přírodních lokalitách byli jak vyučující profesoři Pavel Šuráň a Petr Švach ale i odborní lektoři - pan Mirek Janík z Kosenky a praktickou ekologickou část připravila Alena Gbelcová z Centra Veronica Hostětín. Nejprve žáci navštívili orchidejové louky rozkládající se v přírodní rezervaci Bílé Potoky. Zde se seznámili s květenou která zde roste ale i s podmínkami, které jsou důležité pro zachování bohatosti těchto luk. V další části se vydali až k  „pralesu“ Šćúrnici“ kde studovali lesní společenstva. Na příkladu těchto dvou významných lokalit se žáci seznámili i se základními podmínkami udržitelného rozvoje. V závěru si ověřili své znalosti vypracováním pracovním listů obohacených drobnými aktivitami s přírodovědnou tématikou.